DZIECKO W DOMU – POZWÓL MU POMAGAĆ
Przerwa w szkole to wspólny pobyt w domu. Możemy go dobrze wykorzystać. Zachęcając dziecko do uczestnictwa w domowych obowiązkach.
Wystarczy odpowiednio przygotować otoczenie, korzystać z bezpiecznych narzędzi i przyborów. Zademonstrować, jak wykonuje się daną czynność. Nadzorować, wspierać i wykazywać się zrozumieniem oraz cierpliwością podczas prób i błędów.
Dobra rada:
Nie krytykuj
Nie wyręczaj
Nie nakazujWykonywanie celowej pracy przez dziecko jest dla niego źródłem radości, wspomaga rozwój koncentracji i samodyscypliny.
NASZE PROPOZYCJE FILMOWE 🙂 NA WSPÓLNE SPĘDZANIE CZASU
Film o warzywach (spróbuj je narysować wspólnie z rodzicami).
USPRAWNIANIE MOTORYCZNE I ZAJĘCIA RUCHOWE
ZAWSZE pamiętajcie o prawidłowej postawie ciała, nawet wtedy gdy odpoczywacie.Mam nadzieję, że każdy z Was znajdzie tu coś dla siebie.
Linki do ćwiczeń dla wszystkich uczniów
dla starszych:
REWALIDACJA
GRUPY WYCHOWAWCZE
1. Teraz jest pora roku, którą nazywamy: ………………………………….
2. Spacerując wiosną, można zobaczyć: ………………………………….
3. Zadanie z zał. nr 1. ZAŁĄCZNIK 1
4. Samodzielne wykonanie pracy plastycznej na temat wiosny (dowolna technika plastyczna: kredki, farby, plastelina).5. Doskonalenie umiejętności samoobsługowych tj.:
-uporządkuj swoje szafy z odzieżą(w tym szuflady z bielizną osobistą),
-posegreguj ubrania, wyodrębnij odzież dopasowaną do rozpoczynającej się pory roku.
6. Doskonalenie umiejętności artystycznych, rozwijanie kreatywności i zainteresowań :
-narysuj „Panią wiosnę”, wykorzystaj przybory szkolne, które masz w domu,
-narysuj ptaka, który kojarzy Ci się z wiosną.
BIOLOGIA Klasy V,VI, VIII
Temat lekcji: Płazy zwierzęta wodno-lądowe.
Na tej lekcji dowiem się, dlaczego płazy mogą żyć na lądzie i w wodzie; w jaki sposób rozmnażają się płazy; dlaczego płazy występujące w Polsce są objęte ochroną gatunkową. Nauczę się rozpoznawać wybranych przedstawicieli płazów krajowych; oceniać znaczenie płazów.
Obejrzyj film
Zapoznaj się z tematem na stronie internetowej Epodręczniki.pl „Płazy – kręgowce wodno-lądowe”
Rozwiąż interaktywne ćwiczenia na stronie internetowej.W zeszycie przedmiotowym opisz wybrany gatunek płaza ( wygląd, w jakich miejscach żyje, jak się rozmnaża, czym się odżywia. Opisz jego znaczenie w przyrodzie i dla człowieka oraz podaj ciekawski na jego temat).