MALI NAUKOWCY I ZIMOWE EKSPERYMENTY

Ważnym elementem nauki poprzez zabawę jest rozwijanie u uczniów ich naturalnej pasji odkrywania świata. Zabawy badawcze są tego najlepszym sposobem. Podczas zabawy badawczej uwidacznia się cecha powtarzalności. Dzieci nie tylko powtarzają określone czynności i je zapamiętują, ale także wykorzystują zdobyte doświadczenia w nowych sytuacjach. Dnia 14.01.2020 roku najmłodsi uczniowie naszej szkoły, kolejny raz, wzięli udział w zajęciach z eksperymentowania. Tematem przewodnim była zima. Uczniowie tworzyli śnieg z pieluch jednorazowych, z pianki do golenia i mąki, z wody i mąki ziemniaczanej, obserwowali różne stany wody i malowali na mleku, sprawdzali co dzieje się z lodem ogrzewanym w dłoniach i na wacie oraz tworzyli zimową lampę lawę. Badaniu, obserwacji i eksperymentowaniu towarzyszyło duże zaangażowanie i napięcie, które dostarczyło uczniom radości z odkrywania świata. Taki ładunek pozytywnych emocji sprawia, że zabawa badawcza ma ogromny wpływ na rozwój funkcji poznawczych uczniów i pobudza ich ciekawość.